وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی کشور باز می‌گردد
وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی کشور باز می‌گردد

انواع مهریه در دوران موثر...

در دوران قدیم هرگاه صحبت از مهریه می شد می گفتند:"کی داد کی گرفت".در دوران معاصر این معادلات کمی تا قسمتی دچار تغییر شده است.بر همین اساس انواع مهریه در دوران معاصر جهت آگاهی به اطلاع می رسد:

1.نوع "داد گرفت"

در این مدل که زیاد هم شایع نیست آقا داماد(شاه داماد سابق!)در همان روزهای اول ازدواج مهریه را کادو کرده.روبان قرمز می بندد و در یک شب رویایی به عروس خانوم تقدیم می کند.عروس خانوم هم با کمال میل آن را قبول می کند و به عمق علاقه و گذشت آقای داماد پی می برد و این دو در کنار هم سالها با خوشبختی زندگی می کنند!!

2.نوع"داد نگرفت"

در این مدل که از مدل های بسیار بسیار نادر است آقا داماد مهریه را کادو کرده.روبان می بندد و در یک شب رویایی به عروس خانوم تقدیم می کند.ولی عروس خانوم از گرفتن آن امتناع می کند و می گوید:"عزیزم مگه داریم معامله می کنیم؟ما شریک یک زندگی هستیم و می خواهیم مثل دو کبوتر دلداده به سرزمین رویاهایمان پرواز کنیم و پرواز را به خاطر بسپاریم.مگه نه؟"از اینکه بعدا چه اتفاقاتی می افتد اطلاع موثقی در دسترس نیست!!

3.نوع"نداد نگرفت"

در این مدل عروس خانوم متوجه می شود که آقا داماد مبلغی در حدود n برابر دارایی خود و خانواده اش را مهریه کرده بنابر این از خیر گرفتن آن می گذرد.البته در بعضی موارد که کار به جاهای باریک می کشد آقا داماد برای خوردن آب خنک و دور هم بودن با بچه ها راهی ندامتگاه(زندان سابق!)می شود و در آنجا پی می برد که عجب عسلی! خورده!!

4.نوع"نداد گرفت"

در این مدل که بسیار شایع است یک روز آقای داماد که فکر می کرده در حال خوشبختی و صلح و صفا و صمیمیت است با برگه ای که دم در خانه می آورند متوجه می شود که خانه و زمین و ماشین و  موبایل و مغازه و ریش تراش و ... اینها توسط عروس خانوم جهت پرداخت مهریه تامین شده و به زودی کل دارایی خود و در پاره ای از موارد خانواده اش به تملک عروس خانوم در می آید تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود!آقای داماد هم راهی منزل مادری شده (اگر منزل مادری جزو اموال توقیفی نباشد!)و در آنجا متوجه می شود که چه عسلی نوش جان کرده است!!

نظرات 2 + ارسال نظر
مسیح سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 08:04 ب.ظ

عالی بود حال کردیم

saba جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:55 ب.ظ

ای بابا
ایناکه اصلا وجود ندارن!
ما که همچین مهریه ای ندیدیم
مهریه فقط یه نوعه، اونم اسمش نداد نگرفته!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد