وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی کشور باز می‌گردد
وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

وبلاگ دانشجویان عمران دانشگاه گلستان

مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی کشور باز می‌گردد

زن از دیدگاه دکتر علی شریعتی

زن عشق می کارد و کینه درو می کند ...

دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر ...

می تواند تنها یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی ...

برای ازدواجش در هر سنی اجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار می توانی ازدواج کنی ...

در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو ...

او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی ...

او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی ...

او درد می کشد و تو نگرانی که کودک دختر نباشد ...

او بی خوابی می کشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی ...

او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر ...

و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد ...

و قرن هاست که او عشق می کارد و کینه درو می کند چرا که در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت زمان جوانی بربادرفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش، گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد سینه ای را به یاد می آورد که تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می کند ...

و اینها همه کینه است که کاشته می شود در قلب مالامال از درد ...

و این، رنج است !!!

جملات کوتاه و زیبا از دکتر شریعتی


جملات کوتاه و زیبا از دکتر شریعتی
1-اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست،او جانشین همه نداشتن های من است.
2-خدا به من زیستی عطا کن که در لحظه مرگ،به بی ثمری لحظه ای که برای زیستن تلف کردم،سوگوار نباشم.
3-به زور می توان چیزی را گرفت اما به ذور نمی توان ان را نگه داشت.
4-ارزش وجودی انسان به اندازه حرف هایی است که برای نگفتن دارد.
5-اگر قادر نیستی خود را بالا ببری،همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه ای را بالا ببری.
6-هر کس را نه بدان گونه که هست احساسش می کنند،بدان گونه که احساسش می کنند هست.
7-وقتی کبوتری شروع به معاشرت با کلاغ می کند پرهایش سفید می ماند،ولی قلبش سیاه میشود.دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست اسراف محبت است.

8-دل های بزرگ و احساس های بلند،عشق های زیبا و پر شکوه می افرینند.
9-اما چه رنجی است لذت ها را تنها بردن و چه زشت است زیبایی ها را تنها دیدن و چه بدبختی ازار دهنده ای است تنها خوشبخت بودن!در بهشت تنها بودن سخت تر از کویر است.
10-اکنون با مرگ رفته ای و من اینجا تنها به این امید دم میزنم که با هر نفس گامی به تو نزدیک تر میشوم.این زندگی من است.
11-وقتی خواستم زندگی کنم راهم را بستند. وقتی می خواستم ستایش کنم،گفتند خرافات است.وقتی خواستم عاشق شوم گفتند دروغ است.وقتی خواستم گریستن،گفتند دروغ است.وقتی خواستم خندیدن،گفتند دیوانه است.دنیا را نگه دارید،می خواهم پیاده شوم.
12-به سه چیز تکیه نکن،غرور،دروغ و عشق.ادم با غرور می تازد،با دروغ می بازد و با عشق می میرد.
13-زیبایی همواره تشنه دلی است که به او عشق می ورزد.
14-خدایا به هر کس دوست می داری بیاموز
که عشق از زندگی کردن بهتر است،
و به هر کس دوست تر می داری،بچشان
که دوست داشتن از عشق برتر است.
15-تا بی پناه نگردم،پناهم نخواهی داد
تا نیفتم،دستم را نخواهی گرفت.
16-وقتی عشق فرمان می دهد،
«محال»سر تسلیم فرود می اورد.
17-عشق در اوج اخلاصش به ایثار رسیده
و در اوج ایثارش به قساوت.
18-می دانم تشنه ای اما.....
اما این دریا را در کوزه نمی توان کرد.
19-تنهایی،ارمگاه جاوید من است
و درد و سکوت، همنشین تنهایی من!به پریشانی یک ارزوی اشفته چه می دانم چگونه از تنهایی اتاق گریختم عشق فراتر ازانسان و فراتر از خدا نیز هست و ان دوست داشتن است.
20-دوست داشتن از عشق برتر است و من هرگز خود را تا بلندترین قله عشق های بلند،پایین نخواهم اورد.

ادامه مطلب ...

الکی خوش باش!!!

 


شبی به دست من از شوق سیب دادی تو

نگو که چشم و دلم را فریب دادی تو

تو آشنای دل خسته ام نبودی  حیف

و درد را به دل این غریب دادی تو. 

 

من منتظرت شدم ولی در نزدی

بر زخم دلم گل معطر نزدی

گفتی که اگر شود می آیم اما

مرد این دل و آخرش به او سر نزدی

ادامه مطلب ...

سازه دیوار باربر

از لحاظ تاریخی سازه های ضخیم و سنگین ساخته شده از مصالح بنایی بوده اند.وزن زیاد و انعطاف ناپذیری آنها در طرح افقی باعث عدم استفاده مؤثر از آنها در ساختمان های بلند گردید.اما پیشرفت تکنولوژی جدید در استفاده از مصالح بنائی مهندسی ساخته شده و قطعات بتنی ساخته مفهوم دیوار باربر را برای ساختمان های با ارتفاع متوسط اقتصادی ساخته است.
این سیستم ...

ادامه مطلب ...

بزرگترین و زیباترین پلهای جهان

نام پل: آکاشی کایکو
محل: کوب- ناروتو، ژاپن
سال تکمیل: 1998
طول: 1991 متر (6529پا)
این پل بیش از صدها متر (یا 23درصد) طولانی‌تر از پل رکورددار قبلی یعنی پل‌گریت بلت دانمارک است. این پل جایگزین مسیرهایی شده است که کوب را به لوایا متصل می‌کرد. پهنای خطوط کشتیرانی بین‌المللی آکاشی استریت ایجاب کرد که پهنای این پل حداقل 1500متر باشد. 

 

 

 نام پل:نام پل: رانیانگ ساوث
محل: چین
سال تکمیل: 2005 طول: 1490 متر (4888 پا)
پل رانیانگ ساوث سازه مرکزی یک پل پهن‌تر و مجتمع جاده‌ای است که از رودخانه یانگ‌تسه در استان جیانگسوی چین می‌گذرد. ساخت این پل آنقدر سریع بود که گفته می‌شود برای آن تنها نیمی از زمان ساخت پل آکاشی کایکیو صرف شد.  

 

محل: کینگستون- آپون هول، انگلستان
سال تکمیل:
1981 طول: 1410 متر (4626 پا)
طول پل‌ هامبر در مسیر خور هامبر که توسط رودخانه‌های ترنت و اوسه تشکیل شده است، امتداد می‌یابد. پل‌هامبر به مدت 17 سال رکوددار بزرگترین پل جهان بوده است تا اینکه پل گریت بلت در دانمارک تکمیل شد و از آن پیشی گرفت.
   

برای دیدن بقیه مطالب به ادامه ی مطلب بروید

  نام پل: گریت‌بلت
محل:‌ کورسور، دانمارک
سال تکمیل:
1998 طول: 1624متر (5328پا)
پس از 100سال کشتیرانی بین جزایر زلاند و فونن سرانجام این سازه عظیم در سال 1998 به مرحله تکمیل رسید. این پل که بزرگ‌ترین سازه در تاریخ دانمارک است، توانسته است مسافرت‌های دریایی بسیار دشوار و طولانی را به یک مسیر 10دقیقه‌ای رانندگی کاهش دهد.  
هامبر 
 
  ادامه مطلب ...

نمونه سوالات امتحانی

  ریاضی ۲ :

نمونه سوالات ریاضی۲سال ۸۶ تهران مرکز              آزاد تاکستان ۸۷

نمونه سوالات ریاضی۲خرداد ۸۷ تهران مرکز             آزاد قزوین ۸۹

سری۱     سری۲         سری۳          ۸۹ پیام نور

نمونه سوالات ریاضی۲دانشگاه آزاد واحد تهران        آزاد قزوین

نمونه سوالات پیام نور                                        تهران جنوب :=>  سری ۱   سری ۲

سوالات تشریحی پیام نور                                   ریاضی ۲ تهران مرکز ۸۸ و ۸۹


معادلات دیفرانسیل :

بهار۸۷تهران مرکز                          پاییز۸۸تهران مرکز

سری ۱   سری ۲                          آزاد قزوین۸۹                معادلات۸۹ و ۸۸ پیام نور

نمونه سوالات دانشگاه های تهران                                    معادلات ۸۷ و ۸۸ تهران جنوب

دانشگاه آزاد تهران جنوب               پاییز۸۶ تهران مرکز         تابستان۸۷قزوین

پیام نور ۸۵                                 ۸۶ و ۸۷ پیام نور            ۸۳ پیام نور


استاتیک :

تهران مرکز ۸۶                          دانشگاه آزاد                   

پیام نور ۸۶ و ۸۷                       ۸۹ پیام نور

آنچه باید درمورد سقف های تیرچه بلوک بدانیم!

در این کتابچه آموزشی درمورد سقفهای تیرچه بلوک بحث شده است و درمورد آن به تفصیل مطالببی گنجانده شده است این کتابچه 28 صفحه ای به کوشش مهندس مهدی هادیزاده نوشته شده است که رئوس مطالب آن بشرح زیر است

 مقدمه, اجزای تشکیل دهنده سقف تیرچه بلوک,محدودیت‌ها و ویژگی‌های فنی سقف تیرچه‌بلوک, محدودیت‌ها و ویژگی‌های فنی اجزای سقف تیرچه‌بلوک, تیرچه‌ها , عضو کششی, میلگردهای عرضی, میلگرد بالایی,میلگرد کمکی اتصال,بتن پاشنه,بلوک‌ها,میلگردهای افت و حرارت,بتن پوششی,جزئیات اجرایی سقف‌های تیرچه بلوک,قالب‌بندی,کلاف میانی (Tie Beam),جزئیات اجرای تیغه روی سقف تیرچه‌بلوک,سقف‌های طره‌ای,تحلیل و طراحی سقف تیرچه بلوک,تعیین بار طراحی,تعیین لنگر طراحی,تعیین آرماتورها برای عضو فشاری (در محل لنگرهای منفی),طراحی آرماتورهای برشی,

 تیرچه بلوک

دانلود کتابچه سقف های تیرچه بلوک

تراز یابی با دوربین نیوو

البته در حال حاضر بیشتر به درد کاردانیها میخوره که همچین واحد درسی دارن ولی خب بودنش تو وبلاگ خالی از لطف نیست.


تراز یابی با دوربین نیوو

تراز یاب ها  به وسایلی گفته می شود که به کمک آنها می توان یک صفحه افقی در فضا ایجاد آورد با اندازه گیری فاصله این  صفحه و صفحات گذرنده  از نقاط مختلف میتوان اختلاف ارتفاع آن نقاط را اندازه گیری کرد  .

ساختمان تراز یاب:
این نوع ترازیاب ها ...
ادامه مطلب ...

یک حرف!!!!!!!!

من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان‌ صفت باشم ،
من می توانم تو را دوست داشته یا ازتو متنفر باشم،
من می‌توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم،
چرا که من یک انسانم، و این‌ها صفات انسانى است.
و تو هم به یاد داشته باش:من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى ، من را خودم از خودم ساخته‌ام،
تو را دیگرى باید برایت بسازد و تو هم به یاد داشته باش
منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است،
تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.
لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان
و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى
و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه
ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى.
می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم.
می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم ،
چرا که ما هر دو انسانیم.
این جهان مملو از انسان‌هاست ،
پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد.
تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی صادر کنی و من هم،
قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوند است.
دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند،
حسودان از من متنفرند ولى باز می‌ستایند،
دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم،
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت،
نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى،
من قابل ستایشم، و تو هم.
یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد
به خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى
همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت،
اما همگى ممکن الخطا.

نامت را انسانى باهوش بگذار اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى........
یا علی
.
.
.

توانایی خواندن

چناچنه به طور رومزره به زبان فارسی صبحت می کیند،با کمی تلاش خاوهید تواسنت این نوتشه را بخاونید.در داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوادنه شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ی کلمات را پدرازش کرده و کمله را می خاوند.به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی این نوتشه شما تواسنتید آن را بخاونید.

بی شعوری

سلام به همه دوستای گلم

 

کتابی که براتون اتچ کردم ،‌ کتابی است به اسم "بی شعوری" نوشته دکتر خاویر کرمنت و ترجمه طنزنویس معروف خودمان : محمود فرجامی . این کتاب ظاهرا سه بار تا وزارت ارشاد رفته و مجوز نگرفته  خلاصه محمود فرجامی هم از خیر چاپ گذشته و کتاب رو پی دی اف کرده گذاشته تو سایت خودش و از همه  خواسته دانلودش کنن 

دوستدارتون

به شانه ام می زنی عاقبت... که کوله بار تلخ تنهایی ام را برداری ، که نیفتم از پا ، پیش از آنکه بزرگ شده باشم ! به شانه ام می زنی عاقبت می دانم ... پله پله بالا می آیی تا لبه ی آرزوهایم می دانم ، خودخواهی هایم را می بخشی ، می فهمی ، می گذری . به شانه ام می زنی آخر ... درست لحظه ای که انتظارش را ندارم 

Download All

دو دوست

یه پست به سفارش یکی از همکلاسیها.(فکر کنم میخواسته از کسی عذر خواهی کنه.)

دو دوست با پای پیاده از جاده ای در بیابان عبور می کردند. بین راه بر سر موضوعی اختلاف پیدا کردند و به مشاجره پرداختند.

یکی از آنها از سر خشم، بر چهره دیگری سیلی زد دوستی که سیلی خورده بود، سخت آزرده شد ولی بدون آن که چیزی بگوید، روی شن های بیابان نوشت: «امروز بهترین دوست من، بر چهره ام سیلی زد آن دو کنار یکدیگر به راه خود ادامه دادند تا به یک آبادی رسیدند.

تصمیم گرفتند قدری آنجا بمانند و کنار برکه آب استراحت کنند. ناگهان شخصی که سیلی خورده بود، لغزیذ و در برکه افتاد. نزدیک بود غرق شود که دوستش به کمکش شتافت و او را نجات داد. بعد از آن که از غرق شدن نجات یافت، بر روی صخره ای سنگی این جمله را حک کرد: «امروز بهترین دوستم جان مرا نجات داد .

دوستش با تعجب از او پرسید: بعد از آنکه من با سیلی تو را آزردم، تو آن جمله را روی شن های صحرا نوشتی ولی حالا این جمله را روی صخره حک می کنی؟

دیگری لبخندی زد و گفت: وقتی کسی ما را آزار می دهد، باید روی شن های صحرا بنویسیم تا بادهای بخشش، آن را پاک کنن ولی وقتی کسی محبتی در حق ما می کند باید آن را روی سنگ حک کنیم تا هیچ بادی نتواند آن را از یاد ها ببرد .


و حالا جمله تاریخی همکلاسی عزیزمون: ببخشید.معذرت میخوام.غلط کردم.(ولی تقصیر خودت بود )